http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com http://www.emocutez.com

Followers

Monday, October 8, 2012

Tiada paksaan


Dalam memulihkan sesuatu hubungan , perlu mengambil masa yang agak lama. Aku dan dia contohnya. Banyak air mata, kesabaran, keikhlasan dan kejujuran perlu aku korbankan untuk memulihkan hubungan aku dan dia. Lelaki tidak suka dipaksa dan dikongkong. Pada awal dahulu, aku merasa tertekan kerana dia sering memarahi aku kerana aku mengongkong dengan siapa dia berkawan dan ke mana dia pergi. Siapa yang tak nak yang terbaik buat si dia?? Kawan yang sering merosakkan dia adakah itu namanya kawan??

           Bergaduh atau berselisih faham tidak salah kerana dari situ kita lebih mengenali dan memahami apakah kehendak pasangan kita yang sebenarnya. Tetapi jika selalu akan membahayakan dan merosakkan sesuatu hubungan. Sejak peristiwa dia pulang ke Sarawak dan kami bertengkar besar sehingga aku merasakan tiada lagi jalan penyelamat dalam hubungan kami, banyak perkara telah aku belajar. Aku mula mengikut rentaknya yang tidak mahu dikongkong dan dipaksa. Dalam mencairkan hati seorang lelaki kelembutan itu penting. Dan kelembutan itu membuahkan hasil. Hubungan kami kembali terjalin seperti biasa dan aku merasakan kasih antara kami semakin erat walaupun masih ada beberapa konflik dan wujudnya penghasut antara kami! Bagiku, kalau memaksa, lambat laun ia akan menjadi nanah dalam sesebuah hubungan itu.

Aku juga memahami kekerapan kita berborak atau mesej melalui telefon juga lambat laun akan membuatkan si dia bosan. Malahan, akan meninggalkan kesan radiasi kepada kita juga. Cukuplah sekadar telefon untuk berkongsi cerita ataupun tatkala kita mahu tidur. Dalam memikat hati lelaki ada caranya. Tetapi bukan dengan memaksa. Si dia pasti tidak suka dan tertekan. 




No comments:

Post a Comment